Projekta mērķis:
Nodrošināt izglītības pakalpojumu daudzveidību, uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību .
ESF projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001) 2022./2023. m.g. plānotās aktivitātes
Pasākums | Laiks | Mērķgrupa |
Pedagoga palīgs/otrais pedagogs | 2022.gada oktobris-2023.gada maijs | 1.-4.klases |
Mācīšanās grupas | 2022.gada oktobris-2023.gada maijs | 5.-8.klases |
Interešu izglītības pulciņš “Robotika” | 2022.gada oktobris-2023.gada maijs | 1.-3. klases |
Interešu izglītības pulciņš “Tehniskie prāti” | 2022.gada oktobris-2023.gada maijs | 5.-9. klases |
2022.2023. mācību gadā skola realizē atbalsta pasākumus STEM un vides un multidisciplinārajā jomā.
“Pedagoga palīgs/otrais pedagogs”
Šī atbalsta ietvaros pedagoga palīgs/otrais pedagogs piedalās mācību stundā , sniedzot atbalstu skolēniem , kuriem ir pedagoģiski medicīniskās komisijas atzinums un/vai atbalsta personāla ieteikums.
Mācību stundā pedagoga palīga atbalsts ir mērķtiecīgi virzīts, lai individualizētu darbu klasē.- atbalstot gan skolēnus, kuriem ir mācību grūtības, gan talantīgajiem skolēniem . Skolotāju palīgi, kopā ar mācību priekšmeta skolotāju, vienojas par palīdzības sniegšanu konkrētam bērnam klasē.
Pedagoga palīgs/otrais pedagogs “ atbalstu šajā mācību gadā sniedz 230 skolēniem no 1.-4.klasei matemātikas,dabaszinību un latviešu valodas stundās.
Atbalsta pasākums ”Mācīšanās grupas” mērķtiecīgi šajā mācību gadā tiek realizēts 5. un 6. klasēs, jo analizējot skolēnu ikdienas mācību sasniegumus iepriekšējā mācību gadā, secinājām, ka šajā posmā skolēniem ir nepieciešams nodarbības mācību satura apguvei.
Interešu izglītības pulciņš “Robotika”
Skolēniem tiek radīta interese par informācijas un komunikāciju tehnoloģijām ,apgūstot elementāras prasmes robotu mehānismu darbībā. Attīsta sadarbības prasmes. Skolēni mācās strādāt grupās un individuāli.
Interešu izglītības pulciņš “Tehniskie prāti.”
Apgūstot programmēšanas pamatus, skolēni pilnveido savas prasmes darbā ar dažādiem mehānismiem. Apgūst dažādas programmēšanas valodas un vides, MakeBlokrobotu mehānisku salikšanu, programmēšanu, pētniecību un radošu zināšanu izmantošanu, veicot praktiskus darbus.
ESF projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001) 2021./2022. m.g. plānotās aktivitātes
Pasākums |
Laiks |
Mērķgrupa |
Pedagoga palīgs/otrais pedagogs |
2021. gada oktobris – 2022.gada maijs |
1.- 4. klases |
Mācīšanās grupas |
2021. gada oktobris – 2022.gada maijs |
5.-8.klases |
Talantu programma |
2021. gada oktobris – 2022.gada maijs |
5.-6.klases |
Interešu izglītības pulciņš “Robotika” |
2021. gada oktobris – 2022.gada maijs |
1.-3.klases |
Interešu izglītības pulciņš“Tehniskie prāti “ |
2021. gada oktobris – 2022.gada maijs |
5.-9. klases |
ESF projekta „Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” (projekta Nr. 8.3.2.2/16/I/001) 2020./2021. m.g. plānotās aktivitātes
Pasākums | Laiks | Mērķgrupa |
Izglītojošas mācību ekskursijas un nodarbības 1.-12. klasēm STEM un vides jomā | 2010.gada oktobra-2021.gada maijam | 1.-12.klasēm |
Mācību vizīte un praktiskās nodarbības fizikā un robotikā Ventspils Augstskolas laboratorijās | 2010.gada oktobra-2021.gada aprīlim | 9.-12.klasēm |
Praktiskās nodarbības peldēšanā 3.-4. klasei | 2010.gada oktobra-2021.gada maijam, pēc grafika | 3.-. 4. klašu skolēni |
Interešu izglītības pulciņš “Tehniskie prāti” | 2010.gada oktobra-2021.gada maijam | Mērķgrupa 1.-9. klašu skolēni un 10.-12.klašu skolēni ar augstiem sasniegumiem, motivāciju un interesi par datoriku, programmēšanu. |
Interešu izglītības pulciņš “Elektroniķis un pētnieks” | 2010.gada oktobra-2021.gada maijam | 5.-9.klašu skolēni |
Nodarbību cikls “Zinu un varu” | 2010.gada septembra-2021.gada maijam | 2.-6. klašu skolēni |
Pedagoga palīgs | 2010.gada septembra-2021.gada maijam | 1.-9.klašu skolēni |
Logopēds | 2010.gada septembra-2021.gada maijam | 1.- 12. klašu skolēni |
Speciālais pedagogs | 2010.gada septembra-2021.gada maijam | 1.-9.klašu skolēni |
2019./ 2020.m.g.
25. novembrī 2.b klase ekskursijā – mācību vizītē Kurzemes Democentrā.
2018./2019. m. g.
Projekta mērķis:
Nodrošināt izglītības pakalpojumu daudzveidību, uzlabojot izglītojamo kompetences un mācību sasniegumus, kas balstīti uz individuālās mācību pieejas attīstību .
Pasākuma nosaukums | Norises laiks |
Pedagoga palīgs 2.-7.kl. | 2018.gada 4.septembris- 2019.gada 31.maijs |
Nodarbības peldbaseinā 3.-4.kl. | 2018.gada oktobris-maijs |
Diskusiju klubs ”Runā, runā, sarunā !” 2.-6.kl. ( angļu valodā) |
2018.gada oktobris- 2019.gada maijs |
Nodarbību cikls “Zinu un varu.” | 2018.gada oktobris- 2019.gada aprīlis |
Vasaras nometne “Tehniskie prāti”1.-12.kl. | 2019.gada jūnijs |
Vasaras radošā nometne “Zini un vari!” | 2019.gada jūnijs |
2017./2018. m. g.
Interešu izglītības pulciņš “Elektroniķis un pētnieks “
Dalībnieku vecums 10 – 15 gadi.
Pulciņa mērķis ir radīt un pilnveidot skolēnu interesi par dabas sistēmu un procesu pētīšanu, veidojot viņos izpratni par dabas norišu daudzveidību un vienotību, lai sekmētu labvēlīgu attieksmi vides saglabāšanā un uzlabošanā, un izpratnes veidošanos par ilgtspējīgas attīstības principiem.
Nodarbībās tiek izmantotas dažādas metodes un paņēmieni, ar kuru palīdzību skolēni mācās eksperimentēt, pētīt, veikt laboratorijas darbus un praktiskos darbus.
Situāciju izvērtēšana notiks ar mācību ekskursijā , paraugu vākšanu, sistematizēšanu, novērtēšanu laboratorijā.
Lai paplašinātu zināšanas, skolēni mācās strādāt ar dažādiem noteicējiem un mikroskopiem, attēliem un videofilmām. Skolēni arī piedalīsies apkārtējās vides sakopšanā un atkritumu šķirošanā.
SIA “Kuldīgas siltumtīkli” inženieris Juris Hofmanis iepazīstina izglītojamos ar siltumapgādes procesiem.
Interešu izglītības pulciņš “Tehniskie prāti”
Dalībieku vecums 10 – 15 gadi.
Programmas mērķis ir radīt un pilnveidot skolēnos interesi par informācijas un komunikāciju tehnoloģijām, attīstot programmēšanas, robotikas un dažādu mehānismu darbības principu iemaņas.
Nodarbībās tiek izmantotas dažādas metodes un paņēmieni, ar kuru palīdzību skolēni mācās izmantot dažādas programmēšanas valodas un vides, NXT Mindstorms un LEGO Education komplektus, pētī, radoši izmanto iegūtās zināšanas, veic praktiskos darbus gan patstāvīgi, gan grupās.
Praktiskās nodarbības peldēšanā
Dalībnieki – 3. un 4. klašu izglītojamie.
Nodarbībās attīsta izglītojamā atsevišķas fiziskās īpašības un kustību iemaņas, izmantojot vispārējo fizisko sagatavotību un speciālos vingrinājumus uz sauszemes un ūdenī.
Pedagoga palīgs
Palīdz mācību priekšmeta skolotājam ikdienas darbā ar izglītojamiem speciālajās pamatizglītības programmās no 2.līdz 6. klasei . Skolotāja palīgs atbalstu sniedz matemātikas un dabaszinību stundās atbilstoši katra izglītojamā veselības stāvoklim un attīstības līmenim.
29.11.2017.
8.-12.kl. skolēni projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” Nr. 8.3.2.2/16/i/001. apmeklēja Ventspils augstskolu, lai papildinātu savas zināšanas fizikā. Skolēni veica dažādus eksperimentus fizikas laboratorijā, veidoja prezentācijas par nodarbībā apgūto.
Nodarbību tēmas:
- Vielu īpatnējā siltumietilpība, Arhimēda spēks, ballistika.
- Universālās gāzu konstantes noteikšana, 2.Ņūtona likums, ballistika.
31.01.2018.
8.-9.kl. skolēni projekta “Atbalsts izglītojamo individuālo kompetenču attīstībai” Nr. 8.3.2.2/16/i/001. apmeklēja Ventspils augstskolu, lai papildinātu savas zināšanas fizikā. Skolēni veica dažādus eksperimentus fizikas laboratorijā, veidoja prezentācijas par nodarbībā apgūto.
Nodarbību tēmas:
- Gaismas spektra mērījumi, izmantojot dažādus gaismas avotus, gaismas ātruma noteikšana dažādās vidēs, gaismas difrakcija.
28.03.2018.
Skolēniem bija iespēja izvēlēties izstrādāt jeb apgūt divus no 3 Ventspils augstskolas piedāvātajiem fizikas praktikuma laboratorijas darbiem. Skolēni apguva un laboratorijas darbu izstrādes noslēgumā prezentēja savus rezultātus un jauniegūto izpratni par:
1) gaismas pārvietošanās ātrumu gaisā, kā arī optiski blīvākā vidē – stiklā;
2) gaismas laušanas parādību, gaismai pārejot no gaisa ūdenī;
3) gaismas viļņu dabu, novērojot difrakcijas ainu.
Skolēni pilnveidoja un attīstīja prasmes darboties komandā, darboties ar tehniskiem iekārtu aprakstiem, veikt fizikālo lielumu mērījumus, veikt katrā attiecīgajā darbā nepieciešamos aprēķinus, veikt iegūtā rezultāta ticamības novērtējumu, salīdzinot to ar teorētiskajām zināšanām, kā arī noslēgumā prezentēja secinājumus par visas laboratorijas izstrādes gaitā veiktajiem mērījumiem, aprēķiniem un gūto pieredzi.
08.05.2018.
8.-12.klases skolēni apmeklēja zinātnes centru “AHHAA” Tartu, Igaunijā.
Skolēni piedalījās darbnīcā “Operācija “Acs” ”
Darbnīcā skolēni uzzināja, kā funkcionē mūsu acis, kam pieder pasaulē vislielākā acs, kā arī daudz ko citu interesantu par acīm un redzi. Praktiski pārbaudīja, cik droši rokās var noturēt skalpeli, izdarot griezumus acī.
Darbnīca ”Kāposta ķīmija”
Vai jūs zināt, kas ir indikators un kur to izmanto? Vai indikatoru var uztaisīt no ikdienā sastopamām lietām, piemēram, parasta kāposta? Ar ko atšķiras sārmi un skābes, un kāpēc ir svarīgi zināt? To visu skolēni uzzināja darbnīcā.
15.05.2018.
Mācību vizīte Liepājas teātrī
Teātrī skolēni iepazinās ar scenogrāfa, gaismotāja, tērpu dizainera, mākslinieka, maketētāja, aktiera profesijām un pienākumiem. Apmeklēja šo profesiju pārstāvju darba telpas, redzēja darbus, kas vēl top, kā arī tos, kas jau bija tapuši iepriekšējām izrādēm. Skolēnus iepazīstināja ar teātra vēsturi. Kā arī paši varēja iejusties aktieru lomā, jo tika grimēti un saposti aktieru tērpos.
16.05.2018.
2018. gada 16. maijā Ventspils Augstskolā notika beidzamā mācību vizītes nodarbība. Tās tēma bija elektronika. Skolēni veica eksperimentus, zīmēja shēmas, pētīja ūdens ietekmi uz elektroniskajām shēmām. Izveidoja laternas prototipu,izveidoja sistēmu, kas automātiski, samazinos gaismas līmenim ieslēdz gaismas diodi. Nodarbības beigās prezentēja savus eksperimentu rezultātus un atbildēja uz pasniedzēju Pētera Bitāna un Dāvja Fišera jautājumiem. Paldies Ventspils Augstskolai par sadarbību!